Az idényzöldségek és idénygyümölcsök fogyasztásának fontosságára hívja fel a figyelmet az Agrármarketing Centrum (AMC) és a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács.
Az AMC az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleménye szerint a több fesztiválra is kilátogató promóciós kampány célja, hogy minél többen termelőktől vásároljanak friss termékeket, ezzel is segítve az ágazatot.
A közlemény idézi Kelemen Pétert, a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács ügyvezető igazgatóját, aki elmondta, hogy az idén több gyümölcs termett Magyarországon, mint az elmúlt két évben, bár a meggytermelés mintegy 75 százalékát adó Tiszántúlon és Duna-Tisza közén a gazdák aszállyal küzdenek. „Ettől függetlenül a konzervmeggyet tekintve méltán büszkék lehetünk (…), mi rendelkezünk a legjobb fajtákkal: mind méretüket, mind beltartalmukat illetően a világ legjobb fajtái” – fogalmazott. A közlemény szerint Magyarország évi 60-65 millió üveges befőtt gyártásával mintegy 60 százalékos piaci részesedést ér el az európai piacon, ám az egy főre jutó hazai meggyfogyasztás még mindig alacsony.
Kajszibarackból nagyon jó a termés az idén, a cseresznye túl van a szezon felén, és jól halad a betakarítás, amelyet a Dunántúlon csapadékos időjárás hátráltatott, keleten pedig az aszály. Őszibarackot egy-két hete már szintén lehet kapni a boltokban, és a szilva szezonja is elérkezik hamarosan. Görögdinnyéből – a meleg időjárás miatt – a legkorábbi tételek már szintén elérhetők Dél-Baranyából, és fóliás termelésből – ismertették.
Ondré Péter, az AMC ügyvezetője a közleményben hangsúlyozta: fontos, hogy minél többen válasszák a piacokon és termelőktől vásárolt hazai idényzöldségeket és -gyümölcsöket, hiszen a jelenlegi háborús helyzetben felértékelődik az, hogy Magyarország élelmiszergazdasága képes az önellátásra.
Forrás: MTI, behir.hu
https://behir.hu/az-agrarmarketing-centrum-az-idenygyumolcsok-fogyasztasaert-kampanyol