Jól tervezett a tavaly februárban bevezetett új alapellátási ügyeleti rendszer.
Az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) közreműködésével és koordinálásával elindult ügyeleti ellátás jól vizsgázott, a betegbiztonságot előtérbe helyező rendszert sikerült létrehozni. Ehhez minden járásban új, a különböző terepviszonyoknak megfelelő ügyeleti autókat állítottak rendszerbe, valamint az ügyeletet adó háziorvosok a korábbinál magasabb óradíjat kapnak a mentőszolgálattól.
A 1830-as telefonszám a teljes ügyeleti időszakban, hétköznap 16 óra és másnap reggel 8 óra között, hétvégéken és ünnepnapokon pedig egész nap hívható. 155 telephelyen működtetik az ügyeletet országosan, és idén februártól Fejér és Pest vármegye is csatlakozik a rendszerhez.
Az új ügyeleti szisztéma bevezetése óta 103 ezer hívás érkezett a központi, 1830-as telefonszámra, 312 ezer beteget láttak el. Az esetek eddigi túlnyomó többségében enyhe, könnyen ellátható esetekkel keresték fel az ügyeleteket. A háziorvosi alapellátásban megjelent 196 ezer beteg közül 325 bizonyult súlyos esetnek. A betegek 90 százaléka telefonon, otthonában vagy az ügyeleti telephelyen ellátható volt, az esetek érintettjeinek mindössze 10 százaléka került kórházba.
Forrás: kormany.hu