Az Atka Fogyasztóvédelmi Egyesület pert indított a Ryanair ellen. Azt kérik, hogy a törvényszék mondja ki, hogy tisztességtelen a Ryanair Általános Személy- és poggyászfuvarozási Feltételeinek azon része, amelyik megengedi az adók és a díjak fogyasztókra történő utólagos áthárítását.
Az Atka Fogyasztóvédelmi Egyesület civil szakértői kiemelt figyelmet fordítanak rá, hogy az úgynevezett „fapados” légitársaságok ne spórolhassanak a fogyasztóvédelmi jogszabályok betartásán. Ezért az egyesület a mai napon pert indított a Ryanair ellen, és kérte a törvényszéktől annak kimondását, hogy tisztességtelen a Ryanair Általános Személy- és poggyászfuvarozási Feltételek azon része, amelyik megengedi az adók és a díjak fogyasztókra történő utólagos áthárítását – derült ki az egyesület közleményéből.
Ha a pert megnyerik, akkor reményeik szerint a törvényszék semmissé fogja nyilvánítani ezt a feltételt, és a Ryanair köteles lesz mindenkinek visszafizetni az utólagosan áthárított extraprofitadót. A fogyasztóvédők szerint innentől nem a Ryanair vezérigazgatója dönti el, átháríthatja- e a cég költségeit, hanem az illetékes bíróság.
A perben várhatóan 2023-ban születhet ítélet.
Forrás: index.hu, MTI
https://index.hu/gazdasag/2022/06/28/nagy-marton-fogyasztovedelem-ryanair/