Túlestünk a választásokon, át kell tekinteni az új feladatokat. A települések élén polgármesterek állnak, és kb négy hónap múlva vagy ők folytatják a munkát, vagy a most megválasztott új polgármester.
Van tehát kellő idő a felkészülésre, különösen úgy, hogy a közigazgatási és területfejlesztési miniszter az 5/2024. számú, nemrég megjelent rendeletében szabályozta a polgármesteri munkakör átadásának szabályait.
Meghatározták az átadó és az átvevő fogalmát. Adott esetben átadó-átvevő lehet az alpolgármester és más meghatározott személy is
Megállapodás hiányában a főispán határozza meg az átadás időpontját.
Az eseményről jegyzőkönyvet kell felvenni, a kötelező elemeket 15 pontban és több alpontban sorolták fel.
Meghatározták azt is, hogy a jegyzőkönyv felvételével egyidejűleg mely dokumentumokat kell áttekinteni és ezt is rögzíteni kell.
A jegyzőkönyvből mindenkit megillet egy példány, de a jegyzőnek és a kormányhivatalnak is meg kell kapnia.
Tudom, hogy jelenleg is több olyan polgármester van, aki a Polgári Kisgazdák közé tartozik, a pár hónap múlva felálló testületeket is több tagtársunk vezeti reményeim szerint. Kellő idejük van a rendelet áttanulmányozására, a szabályok betartására. Mindőjüknek jó egészséget kívánok!
Dr. Bakos Zoltán
KPE szakértő