Az Új Főnix Terv közlekedésfejlesztési programjának keretében tíz új elektromos töltőállomás létesült Debrecenben. Ingyenesen használható töltőkutakat kaptak az elektromos autók.
Két új elektromos töltőállomást adtak át csütörtökön Debrecenben, a Kossuth tér és a Hatvan utca torkolatánál. A már meglévő parkolóhelyekből négyet ezekhez rendeltek; csak elektromos autóval és csak a töltés idejére használhatók. Mint ahogyan az üzemeltetőt felügyelő Barcsa Lajos alpolgármester elmondta: két nap alatt, december 6-án, csütörtökön és december 7-én, pénteken összesen kilenc új töltőállomást helyezünk üzembe a városban. A Nagyerdei Stadion mélygarázsában már működővel együtt így tíz lesz. Ezekkel az „A” típusú berendezésekkel másfél-három óra alatt lehet feltölteni egy elektromos autót. Hozzátette: a beruházás a Nemzetgazdasági Minisztérium pályázati forrásából, 25,5 millió forintból valósult meg. – Minden töltőállomáshoz két parkolóhely tartozik. Egyelőre ingyen „tankolhatnak” Debrecenben az elektromos autót használók. Az ilyen járművek száma mintegy száz körül van városunkban – részletezte Barcsa Lajos. Azt is előre vetítette, hogy 2019-ben még egy, „C” típusú „kutat” adnak át a Segner téren, ami „villámtöltő” lesz. – Mindez egy hosszú távú fejlesztési koncepció része. Debrecen tavaly fogadta el a fenntartható klíma érdekében hozott akciótervét, mely szerint 2013-hoz viszonyítva 43 százalékkal kívánja csökkenteni a városban a szén-dioxid-kibocsátást. Ehhez persze számos más dolog is kell, de az elektromos töltőállomások hozzájárulnak ahhoz, hogy egy kicsit tisztább legyen a levegőnk – hangsúlyozta az alpolgármester.
Losonczi János, a Kisgazda Polgári Egyesület Hajdú-Bihar Megyei szervezetének az elnöke. – A kép forrása: kpe.hu
Losonczi János, a Kisgazda Polgári Egyesület Hajdú-Bihar Megyei Szervezetének az elnöke: a Polgári Kisgazdák nagy örömmel látják, hogy lassan teret hódít az elektromos jármű-meghajtás. A levegő tisztaságának a védelme a mi véleményünk szerint elsőrangú feladat, mert az emberek egészsége a tét. Előre látható az is, hogy előbb, vagy utóbb a szántóföldek között futó 22 kilovoltos távvezetékeknek lesznek elektromos leágazásai, amelyek transzformátorokon keresztül elektromos töltő állomásokhoz kapcsolódnak. Az éjszakai kamera védelme alatt pedig mezőgazdasági erőgépek fognak töltődni a napközbeni szántóföldi munkákhoz, mert számos olyan növényápolási feladat van, kultivátorozás, permetezés, műtrágya-szórás, ami ma már elektromos energiával hajtott gépekkel is elvégezhető. Magyarország villamos-energiaigénye ismét növekszik, mert erősödik a gazdasága is. Nem mondhatunk le a teljesen biztonságos paksi erőmű-fejlesztésről sem, mert az energia-stabilitás nagyon fontos dolog, valamint ennek a szakterületnek Süli János okleveles villamosmérnök és tárca nélküli polgári kisgazda miniszter nem csak kiváló ismerője, szakembere, de nagyon jó gazdája is. (KPE)