Országos Közforgalmú Kikötőben egy multimodális terminál megépítését tervezik. Szerdán este lakossági fórumot szerveztek a Medlog Gönyű Terminálról a település lakóinak.
Jánovszki László MSC Magyarország kft ügyvezető igazgatója, a Medlog Gönyű Terminal Zrt. vezérigazgatója és Tresztián Vanda MSC Magyarország kft. projektmenedzsere elmondta, azért szervezték a beruházást megelőző konzultációt, mert szeretnének leendő szomszédként bemutatkozni, koncepciójukat bemutatni. Mint mondták, a tulajdonos egy olasz családi vállalkozás, és szeretnének a céggel is a községbe családtagként integrálódni.
A Mediterranean Shipping Company S.A. (MSC) olasz–svájci nemzetközi hajózási társaság. A társaság a világ összes nagyobb kikötőjében működik.
A világ egyik legnagyobb konténer-szállítmányozó vonala, központja Genfben, Svájcban található. 524 irodát működtet világszerte 155 országban, több mint 100 000 alkalmazottal.[2] Az MSC hajózási vonala több mint 215 kereskedelmi útvonalon közlekedik, több mint 500 kikötőben.[2] Az MSC az összesen 23,756 TEU-t meghaladó kapacitásban működtet hajókat, beleértve a (2019-ben) világ két legnagyobb konténerhajóját, az MSC Gülsünt és az MSC Samart.
A társaság független és teljes mértékben az Aponte család tulajdonában van Diego Aponte vezetésével, akit édesapja és a cégalapító Gianluigi nevezett ki elnök-vezérigazgatónak 2014 októberében. Gianluigi Aponte továbbra is felügyeli a csoporttal kapcsolatos összes tevékenységet, valamint támogatja Diegót az MSC jövőjének kialakításában. 2020 decemberében Soren Toft lett az MSC vezérigazgatója.
1989 óta az MSC rendelkezik egy körutazásokat szervező részleggel, az MSC Cruiseszal.
2021-ben az MSC 570 konténeres hajót üzemeltet, amelyek befogadóképessége összesen 3 920 784 TEU – olvasható a társaságról a Wikipedián.
A vezérigazgató utalt Gönyű 800 éves hajózási múltjára, mivel hajóstársaságként egy olyan közép-európai szintű, svájci munkakultúrával rendelkező konténer terminált szeretnének létrehozni, amit világszerte megismernek. A terminál a szállításhoz kapcsolódó összes feladatot megoldja: raktározás, komissiózás, átrakás, kamion javítás és a többi. Az elmondottak szerint mintegy 45 munkahelyet is teremtenek.
A tervek szerint a terminál megépítését követő években heti tíz vonat érkezik a terminálba, ez mintegy negyven konténer szállítását jelenti, 2030-ra pedig heti harminc vonattal kalkulálnak. A tájékoztatón elhangzott, hogy a településen nem növekszik meg az átmenő forgalom, mert a kamionok nem a rajtuk keresztül közlekednek majd, hanem az M1 és M19-es autóutakon.
A találkozón résztvevő győrszentiváni érdeklődőket ez az információ nem nyugtatta meg. Kérdéseikben jelezték, hogy a megnövekedett kamionforgalom éppen az ő településüket fogja terhelni, ezért kérték a jelenlévő önkormányzati képviselőjüket, hogy hasonló találkozót a városrészükre is szervezzenek, hogy ők is tájékozódhassanak a tervezett fejlesztésről.
Forrás: kisalfold.hu